Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden ATMOS (NEDERLANDS):

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Definities

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 – Toepasselijkheid

Artikel 4 – Het aanbod

Artikel 5 – De overeenkomst

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Artikel 7 – Kosten in het geval van herroeping

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 9 – De prijs

Artikel 10 – Conformiteit en garantie

Artikel 11 – Levering en uitvoering

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 – Betaling

Artikel 14 – Klachtenregeling

Artikel 15 – Geschillen

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan ​​onder:

1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen het consumentengebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

3. Dag: kalenderdag;

4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks producten en/of diensten, waarbij de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd wordt verspreid;

5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten voorstellen;

8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor de verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één van meer technieken voor communicatie op afstand;

9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

ATMOS

Adres: Dorpstraat 71 5993AM Maasbree

Telefoonnummer: +31657430774

KvK-nummer: 80726968

BTW-nummer: NL861776306B01

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2. Onze algemene voorwaarden zijn te allen tijde te vinden op de website. De verantwoordelijkheid van het lezen van de algemene voorwaarden voor het doen van een aankoop ligt daarom bij de koper, gezien deze te allen tijde beschikbaar is op de website.

3. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zal deze informatie altijd te vinden zijn in de productomschrijving.

 

Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit gevaarlijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende groot om een ​​goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen van kennelijke fouten in het aanbod van de ondernemer niet.

3. Elk aanbod bevat bepaalde informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaardbare van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

- de prijs exclusief belastingen; voorctweedehands, marge goederen, wordt geen BTW gerekend.

- de eventuele kosten van aflevering;

- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

- de termijn voor het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs verdeelt;

- of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;

- de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de deur hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;

- de eventuele andere talenten waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten.

 

Artikel 5 - De overeenkomst

 

1.De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van het afwijken door de consument van het aanbod en het voldoen aan de gezamenlijk gestelde voorwaarden.

2.Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft, ingewikkelde de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3.Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en ingewikkeld
Maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van gegevens en zorgen voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan
betalen, zal de ondernemer passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4.De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen van de consument aan zijn betalingsverplichtingen kunnen voldoen, en ook van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoorde aangaan van de overeenkomst op afstand. Als de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtvaardigd gemotiveerd een beslissing van aanvraag te kiezen of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht

1.Bij levering van producten via de webwinkel:

Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 1 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekende vertegenwoordiger.

2.Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Als hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer opleveren, conform de door de ondernemer voorziene ontoereikende en instructies instructies.

Bij levering van diensten:

3.Om gebruik te maken van zijn
herroepingsrecht, zal de consument zich richten op de door de ondernemer bij
het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekt beperkt en
duidelijke instructies.

Artikel 7 – Kosten in het geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden betaalde verzendkosten van de bestelling niet vergoed of betaald.

2. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn rekening.

3. Als de consument een bedrag betaald heeft voor een product, zal de ondernemer dit bedrag zo snel mogelijk zijn, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de ontvangst en goedkeuring van de teruggezonden goederen, terugbetalen.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

1.De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3.

2.De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts de indien ondernemer dit duidelijk in het aanbod, effectief tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft verklaard.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

- die door de ondernemer tot stand zijn voltooide specificaties van de consument;

- die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

- die snel kunnen bederven of verouderen;

- waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft.

Artikel 9 – De prijs

1. Gedurende de in het aanbod variabele duur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verbeterd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2. In het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat componentenprijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen maanden binnen na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

- dit het gevolg is van wettelijke regelingen van bepalingen; van

- de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. Het in het aanbod van producten of diensten dure prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

 

1. De ondernemer zal een product leveren die de eigenschappen bezit die de consument op grond van de overeenkomst en de opgegeven specificatie in de webshop mag verwachten. De consument moet in acht nemen dat hij een vintage product heeft gekocht welke gebruikssporen kunnen bevatten. Verdere garanties naast de beschreven eigenschappen die het product beschikt, kunnen niet worden gegeven omdat het om vintage producten gaat.

2. Elektronische apparaten worden verkocht als verzamelobject en zijn niet geschikt voor (dagelijks) gebruik. Voordat elektronische apparaten worden gebruikt, moet een erkende elektricien worden geraadpleegd door de consument.

3. Aanspraak van de consument ter zake van geleverde producten vervallent, indien:

- de producten niet (meer) te relevant zijn als zijnde voortgebracht van de ondernemer.

- de gebreken (mede) het gevolg zijn van normale slijtage, onoordeelkundig(e) en/of correctie(e) behandeling, montage, gebruik en/of opslag, onderhoud, reparaties (door derden) van de producten.

- de ondernemer is niet terstond door de consument in de gelegenheid gesteld dat de reclames te onderzoeken en haar verplichtingen na te komen.

- de consument niet, niet-tijdig of niet voldoende voldaan aan de nakoming van enige op hem rustende vermogen.

- Gebreken en of ondeugdelijke producten dienen schriftelijk te worden medegedeeld zoals in de klachtenregeling wordt genoemd.

Artikel 11 - Levering en uitvoering

1.De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als de plaats van levering het adres oplevert dat de consument aan het bedrijf definitief heeft gemaakt.

3. Met soortgelijke van hetgeen blijkt in artikel van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een conventionele leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangen de consument uiterlijk 3 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op mogelijke compensatie.

4.In het geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument heeft betaald zo snel mogelijk hebben, maar uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

5.Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een ​​vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op mogelijke en verrassende wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet verdwijnen. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

6.Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten gebaseerde bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekende vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Duurtransacties:
duur, opzegging en verlenging

Opzeggen

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die reikt tot het geregelde afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) van diensten, te allen tijde opzeggen met voldoende van voldoende geldige opzeggingsregels en een opzegtermijn van tien hoogste één maand.

De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die bereikt tot het geregelde afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) van diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met geldige van voldoende gerechtvaardigde termijnbepalingsregels en een opzeg van tien maximale termijnregels en een opzeg van tien maximale termijnregels.

De consument kan in de vorige leden tegenstrijdige overeenkomsten zitten:

- te allen tijde allen opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald 1 of in een bepaalde periode;

- minimaal opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

- heeft altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf bedongen.

Verlenging

4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die bedragen tot het geregelde afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) van diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

5. In de vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die bereidt tot het geregelde afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van tien hoogste één maand.

6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die lastig tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van tien hoogste termijn van tien hoogste termijn van één maand en een opzegtermijn van tien hoogste termijn van tien hoogste maanden in het geval de overeenkomst beperkt tot het geregeld, maar minder dan twee keer per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en feitelijk automatisch uitgevoerd van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van tien hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzeggen vóór het einde van de gecombineerde duur verzetten.

Artikel 13 - Betaling

1. Voor zover niet anders is geregeld, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 1 dagen na het ingaan van de bedenktermijn zoals bedoeld in artikel 6 lid 1. In het geval van een overeenkomst tot het voltooid van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden een vooruitbetaling van meer dan 50% worden betaald. Wanneer vooruitbetaling wordt gedaan, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de potentiële bestelling van dienst(en), waardoor de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3. De consument heeft de plicht om ontbrekendeheden in verzekerde of verplichte betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

4. In het geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer wettelijke beperkingen behouden, heeft het recht om de vooraf aan de consument onmogelijke onnodige kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 - Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekende klachtenprocedure en opgelost de klacht opgelost deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk beschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de tekortkomingen heeft gehad.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbare verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitgebreid antwoord kan verwachten.

4. Indien de klacht niet in overleg overleg kan worden opgelost, ontstaat een probleem dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 15 - Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarbij deze algemene voorwaarden uitsluitend Nederlands recht van toepassing zijn.

Artikel 16 - Aanvullende of
afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op wijze wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.